30 kwietnia 2024 r. „Między Prosną a Wartą” – Lokalna Grupa Działania dołączyła do realizowanego już od dłuższego czasu projektu współpracy pt. „Produkty lokalne i atrakcje turystyczne drogą do rozwoju obszarów wiejskich” o akronimie PLiAT”. Dołączenie do realizacji tego projektu, pozwoli wykorzystać środki wynikające z „różnic kursowych” powstałych po rozliczeniu wcześniejszych projektów współpracy. Projekt współpracy realizuje 5 LGD z terenu Województwa Łódzkiego, 1 LGD z Województwa Mazowieckiego oraz partnera zagranicznego z Hiszpanii tj.:
• Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Kraina Rawki”
• Lokalna Grupa Działania „Ziemia Łowicka”
• Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „POLCENTRUM”
• Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Ziemia Chełmońskiego
• „Między Prosną a Wartą” – Lokalna Grupa Działania
• Stowarzyszenie „Lokalna Grupa Działania – Przymierze Jeziorsko”
• GRUPO DE ACCIÓN LOCAL GUADALTEBA
Wartość projektu współpracy to 1 352 575,59 zł. z czego po stronie „Między Prosną a Wartą” – LGD 66 781,00 zł.
Celem realizowanego projektu jest: Promocja produktów lokalnych i atrakcji turystycznych oraz aktywizacja mieszkańców obszarów partnerskich LGD.
W ramach projektu „Między Prosną a Wartą” - LGD zakupi kubki reklamowe, służące promocji naszej LGD podczas wyjazdu studyjnego i podczas wydarzenia „Biblioteka Smaków” na terenie LGD „Kraina Rawki”. Zorganizowany zostanie również wyjazd studyjny do Stowarzyszenia „Lokalna Grupa Działania – Tygiel Doliny Bugu” celem poznania dobrych praktyk w zakresie promocji produktów lokalnych, atrakcji turystycznych i regionu oraz budowaniu postaw proekologicznych. Wyjazd skierowany będzie do lokalnych liderów i ma na celu zapoznanie ich się z możliwościami nawiązania współpracy międzyregionalnej dotyczącej zarówno promocji lokalnych produktów, jak również walorów historycznych, kulturowych i turystycznych oraz poznanie dobrych praktyk w zakresie promowania przedsiębiorczości wśród kobiet i młodych ludzi, a także budowaniu postaw proekologicznych. Wyjeździe weźmie udział 27 osób. Wymiana doświadczeń pozwoli na wprowadzenie na terenie partnerskich LGD nowych rozwiązań dotyczących promocji obszaru.