Uwaga.  Od 2 września 2017 roku weszły w życie zmiany Ustawy o rozwoju lokalnym kierowanym przez społeczność (ustawy o rlks).

Nowe brzmienie ustawy o rlks wprowadza zmiany istotne dla przebiegu procesu oceny i wyboru wniosków o pomoc finansową w ramach  poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii  rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego PROW na lata  2014-2020.

Zmiany polegają między innymi na:

  1. Wprowadzeniu zasady, że jeżeli w trakcie rozpatrywania wniosku konieczne będzie uzyskanie wyjaśnień lub dokumentów niezbędnych do oceny zgodności operacji z LSR, wyboru operacji lub ustalenia kwoty wsparcia, to LGD wezwie podmiot ubiegający się o wsparcie do złożenia tych wyjaśnień lub dokumentów.
  2. Wprowadzeniu możliwości wycofania protestu od wyniku oceny operacji złożonego przez wnioskodawcę. Protest można wycofać na dowolnym etapie jego rozpatrywania.

Zmiany te mają zastosowanie w trakcie bieżących naborów tj.: 7/2017, 8/2017 i 9/2017.
Zmiany nie wpływają na zasady składania wnosków w bieżących naborach

Czytaj więcej     Zamknij to okno

×

Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie


informuje o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy w ramach poddziałania 19.2 „Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” w ramach działania „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020

na operacje w zakresie - infrastruktura rekreacyjna, turystyczna lub kulturalna.

1.
Data publikacji ogłoszenia
13.12.2021 r.
2.
Numer ogłoszenia o naborze
2/2022
3.
Termin składania wniosków o przyznanie pomocy
od 10.01.2022 do 31.01.2022
4.
Czas przyjmowania wniosków
od godz. 8.00 do godz. 14.00 od poniedziałku do piątku
5.
Miejsce składania wniosków  o przyznanie pomocy
"Między Prosną a Wartą" - Lokalna Grupa Działania
98-400 Wieruszów, ul. Rynek 1-7, pok. 26
6.
Sposób składania wniosków o przyznanie pomocy
Wnioski należy złożyć bezpośrednio w biurze LGD:
-  w formie papierowej w 2 egzemplarzach,
-  w wersji elektronicznej w 1 egzemplarzu (fakultatywnie),
osobiście przez wnioskodawcę lub przez pełnomocnika, lub osobę upoważnioną
7.
Forma wsparcia
refundacja części lub całości poniesionych kosztów kwalifikowalnych
8.
Wysokość pomocy
- do 300 000,00 zł,
- w przypadku jednostek sektora finansów publicznych – bez limitu.
9.
Intensywność pomocy
  • do poziomu 63,63% kosztów kwalifikowalnych w przypadku jednostek sektora finansów publicznych,
  • do poziomu 70% kosztów kwalifikowalnych w przypadku podmiotów wykonujących działalność gospodarczą,
  • do poziomu 100% kosztów kwalifikowanych w przypadku pozostałych podmiotów.
10.
Zakres tematyczny naboru
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej    (§2 ust.1 pkt.6 Rozporządzenia LSR 1)
11.
Warunki udzielenia wsparcia
  1. Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu
  2. Zgodność operacji z zakresem tematycznym naboru
  3. Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju (LSR) „Między Prosną a Wartą” poprzez:
  •  realizację celów głównych i szczegółowych LSR, przez osiąganie zaplanowanych w LSR wskaźników;
  • Zgodność z PROW 2014-2020 2
12.
Warunki dodatkowe udzielenia wsparcia obowiązujące w naborze

W zakresie budowy, przebudowy ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury kulturalnej pomocy w ramach LSR nie mogą otrzymać gminy, ani instytucje kultury, dla której organizatorem są jednostki sa-morządu terytorialnego, zgodnie z zapisem w LSR.

13.
Kryteria wyboru operacji
Kryteria wyboru operacji do finansowania oraz zasady przyznawania punktów za spełnienie danego kryterium zamieszczone są na stronie: www.lgd-wieruszow.pl/kryteria, a także są dostępne w biurze LGD
14.
Minimalna liczba punktów konieczna do wybrania operacji do finansowania
13 punktów
15.
Lista wymaganych dokumentów, potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji
  1. Wniosek o przyznanie pomocy wraz z wymaganymi załącznikami
  2. Uzasadnienie Wnioskodawcy do kryterium wyboru operacji nr 7 (na załączniku udostępnionym przez LGD)
16.
Limit środków w naborze
290 223,85 EUR (1 160 895,40 PLN)
17.
Miejsce i sposób udostępnienia dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o przyznanie pomocy

Lokalna Strategia Rozwoju "Między Prosną a Wartą" oraz dokumenty aplikacyjne (formularz wniosku o udzielenie wsparcia, formularz biznesplanu, formularz wniosku o płatność, wzór umowy o udzielenie wsparcia), a także inne dokumenty wymagane w naborze znajdują się na stronie internetowej: www.lgd-wieruszow.pl oraz w biurze LGD

18.
Informacje dodatkowe
Przebieg procesu oceny i wyboru operacji do finansowania w Ramach Lokalnej Strategii Rozwoju „Między Prosną a Wartą” opisuje Procedura wyboru i oceny operacji w ramach LSR dostępna na stronie internetowej: www.lgd-wieruszow.pl/procedury, a także w biurze LGD

1) Rozporządzenie LSR - rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania "Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (Dz. U. poz. 1570) z późn. zmianami.

2) Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 - Komunikat Ministra Rolnictwa i rozwoju Wsi z 21 maja 2015 r. o zatwierdzeniu przez Komisję Europejską Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 oraz adresie strony internetowej, na której został on zamieszczony (MP z 2015 roku poz. 541).


Szczegółowe informacje dotyczące naboru wniosków można uzyskać w Biurze „Między Prosną a Wartą” - Lokalna Grupa Działania 94-800 Wieruszów
ul. Rynek 1-7 pok. 26 i 26A, pod numerami telefonu 62 781 39 29 lub 62 781 39 28

Do pobrania: ogłoszenie w formacie pdf

ZAŁĄCZNIKI:

1) Formularz wniosku o przyznanie pomocy (wersja 4z)

Materiały

  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy 4z
    WoPP_19_2_I_4z_20210831.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących
    WoPP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Formularz wniosku o przyznanie pomocy 4z
    (formularz został częściowo wypełniony przez LGD)
    WoPP_19_2_I_4z_20210831_lgd.xlsx (*xlsx) - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących
    WoPP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.xlsx (*xlsx) - otwórz
  • Instrukcja do wniosku o przyznanie pomocy_4z
    IW_WoPP_192_IW_4z_15112021.pdf (*.pdf) - otwórz

2) Formularz umowy o przyznaniu pomocy (wersja 8z)

Materiały

  • Umowa o przyznaniu pomocy
    Umowa_19_2_IW_8z_2021.05.21.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 1 zestawienie finansowo-rzeczowe operacji
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_1.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 2 wykaz działek ewidencyjnych
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_2.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 3 kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_3.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 3 A kary administracyjne za naruszenie przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020)
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_3a.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_5_IMBP_IPRO.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 6 – Oświadczenie o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_6_OswZgody.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 7 – Oświadczenie o niepozostawaniu w związku małżeńskim / o ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_7_OswMalz.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 8 – Oświadczenie współwłaściciela przedsiębiorstwa
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_8_OswWspolwl.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 9 – Deklaracja małżonka współwłaściciela przedsiębiorstwa
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_9_DeklMalzOswZgody.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik 10 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
    Umowa_19_2_IW_8z_Zal_10_RODO_20210521.pdf (*.pdf) - otwórz

3) Formularz umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy

Materiały

  • Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu / nabywcy określająca warunki kontynuowania realizacji operacji
    Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_20190531.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik nr 2 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy -Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością
    Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_Zal_2_20190531.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik nr 4 do umowy o przyznaniu pomocy następcy prawnemu/nabywcy - Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
    Umowa_19_2_I_NastepcaNabywca_Zal_4_20190531.pdf (*.pdf) - otwórz

4) Formularz wniosku o płatność (wersja 4z)

Materiały

  • Wniosek o płatność 4z
    WoP_19_2_I_4z_20190605.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania
    WoP_19_2_I_4z_ark_wspolwn.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Wniosek o płatność 4z
    WoP_19_2_I_4z_20190723.xlsx (*xlsx) - otwórz
  • Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania
    WoPP_19_2_I_3z_ark_wspolwn.xlsx (*xlsx) - otwórz
  • Instrukcja wypełniania wniosku o płatność
    IW_WoP_19_2_I_4z_20190605.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu
    WoP_19_2_I_P_Zal_3_SRBP_20190605.xlsx (*xlsx) - otwórz

5) Formularz informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji (IMRB/ IPRO)

Materiały

  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
    IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.xlsx (*xlsx) - otwórz
  • Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu / Informacja po realizacji operacji
    IMBP_IPRO_19_2_5z_20210510.pdf (*.pdf) - otwórz
  • Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu / informacji po realizacji operacji
    IP_IMBP_IPRO_19_2_I_P_20191004.pdf (*.pdf) - otwórz

6) Wskazówki dla użytkowników formularzy wniosków przygotowanych w formacie MS Excel

Materiały

  • Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX
    Wskazowki_Do_Formularzy_Wnioskow_XLSX.odt 6.37MB (*.odt) - otwórz
_______

7) Załączniki dodatkowe wymagane przez LGD

  • Załącznik LGD nr 3 - Uzasadnienie Wnioskodawcy do kryterium wyboru operacji nr 7 (.docx) - otwórz
    (załącznik niewymagany dla operacji niespełniających kryterium nr 7)